Saturday, 13 October 2012

keras otak

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum everyone...

baru- baru nie aku dengan adik aku 'angah' pergi shopping barang sama- sama sebelum masing- masing masuk belajar. apabila sampai kat depan pintu utama, adalah seorang akak ni hulurkan pamplet barang- barang kesihatan atau kosmetik kalau tak silap aku. dah lupa dah. minum air bersemut 2 hari lepas. dah nak habis satu botol aku minum, baru sedar ade sekor semut tengah berendam dalam tu. ciss burger betollah. aku ni jenis tak kisah plus nak cepat, so aku ambik ajelah pamplet tu walaupun aku tahu kendiannye masok tong sampah jugak. akak tu pun hulur jugak kat adik aku. tapi adik aku ni alahaaaiiii....banyak cekadak pulak dia. why ? sebabnye macam ni..

akak : adik, ambiklah pamplet ni jugak. manelah tau nanti nak beli.
adik aku : eh, takpelah..ni akak saya dah ambik. rasa dah tak payah kot.
akak : hambek jelah dik.
adik aku : tak naaaakkk..(panjang je harokatnye, aku dah rase laen dah budak nie)
akak :eh, adik ni sombonglah..ambik jelah akak bagi
adik aku : isshh..tak nak lah, suka ahti je cakap orang sombong.

so, sebelum muka aku ngan adik aku betukor jadi warna merah tahan malu dan sebelum apa- apa jadik, aku blah je dari situ, adik aku hanya mengikut. maka, terdengarlah bebelan dia sebab akak tu cakap dia sombong. Bengang dia.

adik aku : ciss burger betollah akak tu, cakap angah sombong.
aku : yang kau pun satu ambik ajelah orang bagi.
adik aku : tak nak, buat sampah je. angah memang dah tak ada duit, nak buat apa tengok. nanti tiba- tiba rasa nak pulak, tak ke kecewa jiwa dan raga nie tak dapat beli.
aku : (dalam hati, betol jugak kata budak ni)...alah, mengaku ajelah kau memang keras otak. (jeling 180 darjah dan terus angkat kaki).





bec0z yur money is my money to0..muahahhaha..







2 comments:

Iffah Afeefah said...

hahaha sabo jekla

sllu mls layan org kasi

angkat tngn awl2

sblom die ckp kite da blah

Nana Lee said...

haha..kadang- kadang nampak dia dari jaoh, terus tukar haluan..tapi kesian jugak kan..